Jeśli zanim zaśniesz, przez długi czas przewracasz się z boku na bok, nie możesz znaleźć sobie miejsca

albo dręczą Cię natrętne myśli, prawdopodobnie dopadła Cię bezsenność. Jest to schorzenie częstsze

niż myślisz, a długotrwały brak snu może mieć bardzo poważne konsekwencje. Nie śpisz w nocy?

Poznaj przyczyny bezsenności, aby zrozumieć, jak możesz z nią walczyć. Jakie więc są na to sposoby?

Odpowiadamy!

Czym jest bezsenność? 

Bezsenność to nic innego, jak zaburzenie prawidłowego rytmu snu, czyli problemy z jego głębokością,

czasem trwania i trudności z zasypianiem. Może się objawiać również tym, że chory budzi się o świcie

i nie może już zasnąć, mimo że nie jest wcale wypoczęty albo że teoretycznie przesypia całą noc, ale

sen nie daje mu wytchnienia. Wyróżnia się bezsenność przygodną i krótkotrwałą, które nie utrzymują

się zbyt długo oraz bezsenność przewlekłą, czyli trwającą powyżej miesiąca. Ta ostatnia najczęściej

wiąże się z zaburzeniami psychicznymi lub przewlekłymi chorobami somatycznymi.

Jakie są skuteczne sposoby na bezsenność?

Popraw higienę snu

Nie tylko tryb życia ma wpływ na jakość snu, ponieważ ważny jest również mikroklimat sypialni. Przed

pójściem spać warto ją wywietrzyć i zadbać o odpowiednią temperaturę. Nie można spać w zbyt

ciepłym ani bardzo chłodnym pomieszczeniu. Idealna temperatura do spania mieści się między 18 a

22°C. Powinniśmy usunąć również źródła potencjalnego hałasu oraz zadbać o to, aby w

pomieszczeniu nie było zbyt jasno np. poprzez spuszczenie żaluzji. Bardzo ważny jest również dobór

odpowiedniego materaca. Warto zastanowić się czy wolimy spać na sprężynowych czy piankowych

oraz zakupić produkt antyalergiczny, jeżeli jest taka potrzeba. Bardzo dobrym rozwiązaniem będzie

produkt o właściwościach cyrkulacyjnych np. materac termoelastyczny Hilding Salsa, który posiada specjalnie dostosowane kanały wentylacyjne.

Istotne również, aby zawsze spać w pościeli i piżamie wykonanej z naturalnych, przyjaznych dla skóry tkanin

np. jedwabiu lub bawełny. Przyjrzeć należy się również rytuałom, które wykonujemy przed pójściem

spać: nie należy pracować w łóżku ani używać urządzeń elektrycznych tuż przed planowanym snem,

ponieważ emitowane przez nie światło ogranicza wydzielanie melatoniny przez mózg.

Zwiększ ilość snu i zadbaj o jego regularność

Problem bezsenności może powodować brak regularnego snu oraz jego nieodpowiednia ilość, a

warto wiedzieć, że powinien być on zaplanowany i przebiegać w stałej rutynie. Przyjmuje się, że

przeciętny człowiek powinien przesypiać około ośmiu godzin w ciągu doby. Dopuszczalna jest

również krótka popołudniowa drzemka, nie dłuższa niż pół godziny. Problem zaczyna się, kiedy takie

krótkie epizody spania powtarzają się kilka razy dziennie, a nocą organizm jest w stanie czuwania, ze

względu na zbyt częste wyjścia na imprezy czy korzystanie z komputera w celu pracy lub grania w gry.

Takie zwyczaje zaburzają zdrową rutynę, w skutek czego organizm jest rozregulowany i pojawiają się

problemy z zasypianiem lub częstym przebudzaniem się nad ranem i w nocy.

Postaraj się ograniczyć stres w ciągu dnia

Nasze uczucia często sprawiają, że nie możemy zasnąć, lub śpimy płytko i przerywanie. W dużej

mierze spokojny odpoczynek zakłóca nam kortyzol, lecz również adrenalina i noradrenalina. Za ich

wytwarzanie odpowiada współczulny układ nerwowy, który ma nas mobilizować do szybkiego

działania. Wskutek tego rozszerzają nam się źrenice i płuca, napinają mięśnie, przyspiesza akcja

serca, a także często ma miejsce nadmierna potliwość. U wielu osób wiąże się to również z

podniesieniem poziomu cukru we krwi, przez co jesteśmy pobudzeni, szczególnie odczuwać mogą to

osoby zmagające się z cukrzycą. Wszystkie te czynniki fizyczne utrudniają nam zasypianie,

ponieważ nasze ciało otrzymuje sygnały, że ma być w ciągłej gotowości do szybkiego reagowania.

Gdy jednak nerwy opadną, organizm staje się osłabiony przez nadmierną pracę.

Zadbaj o swoją dietę, czyli czego nie jeść przed snem?

Kolacja ma największy wpływ na sen. Trzeba pamiętać, że powinna zawierać tylko 20% dziennego

spożycia, dlatego nie wolno objadać się przed położeniem do łóżka. Ciężkostrawne posiłki to

bezpośrednia przyczyna bezsenności lub zapadania w bardzo płytki stan regeneracji, w którym

mózg nie jest w stanie się odpowiednio odprężyć i zrelaksować. Z tego powodu przez całą noc

czujemy się ciężko, a poranki należą do niezwykle trudnych. Aby to zmienić, wystarczy podmienić

ciężkie posiłki na te lżejsze, które zbawiennie działają na jakość snu, gdyż jedzenie tłustych,

smażonych oraz mocno przyprawionych potraw, gwarantuje podwyższenie temperatury ciała i

zwiększenie krążenia, co skutecznie utrudnia zasypianie.

Istotne jest także unikanie kofeiny, gdyż przyśpiesza akcję serca oraz alkoholu, który może wydawać się idealnym sposobem na szybkie

zaśnięcie, jednak w praktyce uniemożliwia on zapadnięcie w głęboki sen i pełne wypoczęcie. 

Jak sami widzicie sporo czynników wpływa na naszą bezsenność, która jest dużo bardziej popularna

niż mogłoby się wydawać. Zrozumiałe też jest, że niekiedy na niektóre elementy nie mamy

najmniejszego wpływu, lecz zastosowanie choć jednego z nich ułatwi znacząco zasypianie. Nie są to

też wszystkie odkryte metody, lecz jedynie niewielka ich część. Wybraliśmy najbardziej popularne, a

zarazem skuteczne sposoby na bezsenność.

Mamy również nadzieję, że artykuł okaże się przydatny i pozbędziecie się problemu bezsenności.

Jak wybrać rodzaj i twardość materaca?

Duży wybór, wiele opinii, być może sprzeczne informacje, które słyszysz od znajomych lub możesz znaleźć w internecie utrudniają wybór.

Pobierz kompleksowy poradnik, który odpowie na wszystkie pytania i wyjaśni eksperckie techniki stosowane w najlepszych salonach.

Pobierz poradnik jeśli:

  • Chcesz dobrze wybrać - piankowy, czy sprężynowy?
  • Jaka twardość h1,h2,h3,h4 jest najlepsza dla Ciebie, a może o zmiennej twardości?
  • Nie wiesz czym są strefy komfortu?
  • Jaki wybrać materac dla pary? Materace ona i on.
  • Jaki materac na chory kręgosłup?
  • Jaki materac dla dziecka?

W poradniku odpowiadamy na te i wiele innych pytań w sposób rzetelny i godny zaufania!

Pobierając materiały, wyrażam zgodę na otrzymywanie newslettera i informacji handlowych od SekretSnu.pl
Mogę cofnąć zgodę w każdej chwili. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody.

Kontakt z konsultantem:

Skontaktuj się z nami! Zrobimy szybki wywiad i pomożemy wybrać optymalny materac.

Nie przepłacaj! Skonsultuj i kup dobrze.

Telefon: 539 022 070
Email: sklep@sekretsnu.pl
Czat online: prawy dolny róg

Zadzwoń »

Polecane artykuły:

Jak natychmiast poprawić jakość snu, raz na zawsze?

Jeśli masz zamiar kupić nowy materac do łóżka, albo źle sypiasz na obecnym, przeczytaj ten artykuł, bo to mogą być najbardziej zaskakujące informacje na temat jakości Twojego snu, o których do tej pory nikt nie chciał Ci napisać wprost. Czytaj »

Stelaż pod materac - jak go wybrać oraz na który rodzaj stelaża warto postawić

Wybór odpowiedniego stelaża, na którym spocznie nasz materac, może mieć ogromne znaczenie dla komfortu i zdrowia naszego snu. Poznaj najpopularniejsze rodzaje stelaży i dowiedz się, jak wybrać ten najlepszy. Czytaj »

Materac sprężynowy czy piankowy? Na co zwrócić uwagę?

Jaka jest różnica w materacach i który z nich jest lepszy? Dzisiaj pomagamy Ci w wyborze materac piankowy, czy sprężynowy. Dzięki temu wybierzesz dla siebie najlepsze rozwiązanie. Czytaj »

Jak wybrać odpowiednią twardość materaca?

Jak wybrać twardość materaca, żeby była optymalna? Dzisiaj przedstawiamy Ci skalę twardości materaców i to, na co powinieneś zwracać uwagę. Przeczytaj, zanim kupisz zły materac. Czytaj »

Udostępnij ten wpis

Produkt dodany do ulubionych
Produkt dodany do porównania

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb.
Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Dowiedz się więcej jak je wyłączyć.